vrijdag 1 oktober 2021

De kinderboekenweek 2021 komt er aan!

 


De kinderboekenweek 2021 komt er aan. De start is op 6 oktober en het duurt 1.5 week. Hoe mooi is dat?

Het thema dit jaar is: 

⭐⭐⭐WORDEN WAT JE WIL⭐⭐⭐

Hoe mooi is dat, om te kunnen fantaseren over wat je later worden wilt. De wereld ligt aan je voeten, er zijn mogelijkheden zat.  Ik weet nog dat ik als klein kipje op zwemles zat. De juf vond ik geweldig. Ze was mijn held. Ik wilde ook graag zwemjuf worden. Dat leek mij geweldig leuk. Helaas verzoop ik later bijna op een zwem-kinderfeestje, en ging de lol er snel af. Het " verwaterde" al snel. 

Het prentenboek van Mark Janssen


Dit prentenboek  DROMER van Mark Janssen is te koop tijdens de kinderboekenweek voor een klein prijsje ( € 7,25). Hoofdfiguur is Aron.  Op school hebben ze het over beroepen gehad. En wat je later worden wil. Iedereen wist wel iets te noemen. Behalve Aron.  Dat vind hij niet leuk. Zijn vader neemt hem mee en ze hebben lange en mooie gesprekken.  

Het is een prachtig boek met zeer mooie illustraties.



Het boekenweekgeschenk

Ook tijdens deze boekenweek, krijg je bij je aankoop vanaf eur 12,50 een boekenweekgeschenk. Dit keer is dat het boekje van Bette Westerla. Het heet TIRIL EN DE TOVERDRANK. 




Tiril ontdenkt op haar 10e jaar dat ze een bijzondere gave heeft. Tiril besluit samen met haar vriendje Thialfi naar de onherbergzame wereld van de Joekels te reizen, op zoek naar een toverdrank die zelfs van de eenvoudigste schapenboer een dichter maakt. Daar heeft ze haar gave flink voor nodig. 

ALVAST HEEL VEEL PLEZIER!


Hartelijke groetjes,🌹

Annette Overvoorde



#boekenweek #kinderboekenweek #leesplezier #kids #iklees #ikkooplokaal 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten