dinsdag 30 november 2021

Van klein tot groots- Anne Frank- Maria Isabel Sanchez Vegara

 Recensie

Titel: Van klein tot groots: Anne Frank

Auteur: Maria Isabel Sanchez Vegara

Genre: Jeugd

Uitgeverij: De vier windstreken

Uitgave: Januari 2019




Uitgeverij De Vier Windstreken heeft een mooie serie uitgegeven. Over kleine dames met grootse dromen en daarmee veel bereikten in hun latere leven. In deze serie verscheen ook: Coco Chanel, Audrey Hepburn en anderen. Ik vond deze er al zo prachtig uit zien, kijk je mee?

De cover is al een echte eyecatcher. Oranje kleuren en ook sobere tinten sieren de cover.  Met in het midden: Anne Frank die haar dagboek goed vasthoudt.

Het bekende verhaal

Het verhaal zal bij velen bekend zijn. Op een voor de kids begrijpelijke taal wordt het verteld. Anne was een klein joods meisje dat werd geboren in Duitsland. Samen met haar ouders woonde ze in Frankfurt waar ze heel gelukkig was. Als Anne 4 jaar is geworden , neemt een man met een zwart snorretje de macht over. Hij is dan de baas. Alle joden worden weggestuurd. Anne en haar familie verhuizen naar Nederland. De man die Hitler heet neemt de macht over heel Europa en ook Nederland wordt bezet.

Serieboek

Dit boek is onderdeel van de serie "van klein tot groots", waarmee kinderen en volwassenen de levensverhalen van belangrijke vrouwen uit de wereldgeschiedenis ontdekken. Elk deel laat zien hoe een klein meisje met een grote droom opgroeide tot een sterke vrouw met grootste ideeën. 

Ik wist niet dat deze mooie serie bestond en was ook blij verrast dat mijn collega mij hierop attendeerde. Al bij de start van het verhaal is het gehele blad gevuld met een mooie illustratie in zwart-wit. Met een stukje tekst onderaan de pagina. De grote tekeningen typeren het boek. 

Het enige wat een kleur heeft, is het oranje dagboek van Anne. Hoe mooi is dat! 

Conclusie

Dit boek over Anne Frank heeft mij blij verrast. Ik werd hier echt blij van, al is de geschiedenis van Anne ook heel verdrietig.

Waardering  5 sterren.

Dit boek raakte weer een snaar en ik heb er van genoten!


Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde


 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten